01 september 2011

when a bit blurry
























när det tar stopp, inte för ens egen del utan för kärleken helt enkelt.
dagen börja med ett otäckt meddelande i mobilen som gjorde mig arg redan i sängen. instabilt läge & hela dagen blir präglad. & inte kan det väl vara en slump att jag hittar det jag sökt så länge, just ikväll? plötsligt finns hon framför mig & dessa käkar, jag vill komma närmare, stirra in i de djupa blå med markant svart sminkning runt om. hon ger mig sex i blicken & det var det jag var rädd för, min största skräck. & den ljusa hyn, slät & nästan bräcklig med de få utspridda ljust röda fräknar.
jag stannar till, stelnar mitt i rörelsen & ser sen hur hon knyter näven hårt, sträcker sig fram & tvingar in den i min bröstkorg & stannar där, håller still några sekunder innan hon öppnar handen & för ut den ur bröstet på mig igen, bara lämnar en unken men stark känsla kvar, alldeles för nära hjärtat. & jag tänker att "jamen jo, självplågeri har ju alltid varit min starka sida så varför sluta nu?" & följer sedan efter henne när hon vänder rygg & glider ut & vidare genom natten.








det är många timmar tills imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar