14 november 2009

me & miss t


truls




idag drog jag & miss t in till söders gråbittra gator & klippte oss. jävligt fräsht blev det. & efter en kortislunch på donken drog vi hem till mig där jag hade lovat att hon skulle få träffa min allra, allra äldsta polare så jag tog pallen & rota fram min finaste truls som hon direkt tyckte var en fin kille. jag hittade även två andra polare jag antagligen fått tillsammans med blommor & blad om halsen kring studenten nån gång som hon snabbt döpte till giraffen & ingenting. så där satt jag, miss t, truls, giraffen & ingenting kring en kopp thé hemma hos mig & talade om livets storheter såsom kärlek & förhållanden.


miss t gjorde nämligen slut med sin kille i torsdags, i telen. jag stod utanför & hörde hur hon sa att "du duger ingenting till, jag är inte kär i dig längre!". det var ett hårt samtal men hon gjorde det & efteråt sa hon till mig att det inte var några större hard feelings trots allt. men så igår ringde han & sa att han önskade henne tillbaka. & trots det upprivande samtalet dagen innan var miss t inte omöjlig utan sa att hon skulle göra ett seriöst övervägande men behövde lite tid, några dar på sin höjd. & så i morse, när vi möttes, var det första hon sa att "jag är kär igen elin, jag ska ringa honom & säga att vi kan bli ihop igen.".


så efter thé & annat gott drog vi ut i öset igen & tog pendeln hem till henne där det första hon gjorde var att ringa honom & berätta att dom kunde bli tillsammans igen för att "jag har blivit lite kär i dig... igen...". & han var lika glad som hon & innan jag gick kramade hon mig länge & sa att vi hade haft en fin dag.



& det hade vi.
banne mig.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar