25 november 2009

vider






måste bara: men jag tycker det är så förbannat vidrigt med människor som äter kött. det äcklar mig nåt kopiöst & jag kommer nog alltid tycka att människor som käkar kött är individer med någon sorts brist på human(!) kompetens.








men i övrigt:




jobbar jag en del.


igår skrev vi låtlista till de tjugo nallar som ska sjunga i melodifestivalen som äger rum uppe i lillstugan på torsdag kväll. kommer bli kul! låtar som "gyllene guldbruna ögon", "jag kallar henne tess" & "margareta" ska framföras & det kommer bli en tuff tävling för de inblandade.




i övrigt är livet ganska fett. jag har grymma vänner som jag älskar rakt in i hjärtat & på onsdag natt nästa vecka drar jag till prag med elin & tony för att i det deprimerandes tecken fira brutaliteten i vintrets mörker & glida runt i den vackra spökstad som väntar oss, låta oss insupas av denna djupt förankrade historia som finns där. haha.


nej men det blir lite tortyrmuséum & technoklubb, bowling & promenader samt en del billig öl, kan tänkas. dekadens är resans ledord så det kan inte bli annat är fsf!




idag var jag för övrigt även & träffa gym- micke som spelar för schteeekers if & hängde runt bland maskinerna & lyfte vikter & grejer, satte ihop ett träningsschema till mig som jag påbörja redan idag. & sen vart jag en runda & terapisera lite vilket var totalt ogivande men jag vägde upp det med en fet mathandling som gjorde mig otroligt glad med tanke på att jag köpte nåt som hette franskt lantbröd & är totalt oskivat vilket innebär att man använder både skärbräda samt brödkniv & det känns så jäffla lyx asså. älskar det! & så en redbull också! göttit.




imorrn ska jag till hjärnskadecentret & hänga med min favoritalkis igen & köra lite julpyssel. känns skönt förutom att min, imorrn, enda kollega är en mentalt underutvecklad kvinna i de dryga fyrtio som skrattar som en fjortis.


men ja. stå ut, kallar vi det.


& så blir det melodifestival på kvällen! innan jag somnar måste jag bara tänka ut vilken nalle jag ska heja på men det lutar åt att jag gör en banderoll där det står arne, the one & only dancingqueen in huddinge evah!










puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar