15 maj 2011

















blev hämtat från jobbet i onsdags kväll & efter köer, vägbyggen & panik kom vi hem till dallas.
jobbade som vanligt i fredags men fick på eftermiddagen åka in på akuttid till läkaren som skrev ut tabletter & gjorde mitt liv mer uthärdligt.
kom hem till danne d i läggan & öppnade en flaska mousserande & skyndade sen iväg på middag hos nenna & jojje där det bjöds på någon form av crème ninon som förrätt i följd av spenatpaj med vitlök, oliver, maskrossallad samt en hel del grekiskt öl. danne d käppade därifrån med ett leende på läpparna & med mig hack i häl. vi tackar för den kvällen.
vaknade innan klockan ringde i lördags, tittade upp & såg en stund på d innan vi gick upp & åt långfrulle med efterföljande sängmys. sen bar det av mot nordiska museet där vi kollade på möbelutställningen samt allt annat, strindbergfotografileksakerklädersamer & blabla & det var fint. kom därifrån med löjtnant bäckströms blandning samt två tandborsthållare - kaninen & grisen.
sen vandrade vi strandvägen bort, garva lite stek & körde semesterglassen utanför dramaten. efter att jag berättat för d var han kan köpa min förlovningsring för ynka femtiotusen (attling) & hunnit köpa lite färgglada ljus tog vi tuben hem där vi fira med en flarra mousse (liza, i'm with you now!) & gjorde canneloni.
lördagen tog slut.
imorse blev det repris; långfrulle med julita & vindruvor & sen en lång sängmys tills d packa sina grejer, kysste mig i dörren & tog bilen hem.

så till slut blev det egendag & hittills har jag hunnit:
- dricka thé
- läsa nöjesguiden & egoboost magazine
- skriva dagbok samt brev till mormor & morfar
- messa greksyrran
- dammsuga

& nu tänker jag köra igång middagen. ha en fin kväll madfucks.
pz

1 kommentar:

  1. hä-hä! det är rätta takter det!
    den som omvänt flest till mousserande vin-bögar innan man dör, vinner!
    it´s a challenge..! waaaah!

    saaaknar dig, elin!
    /liza

    SvaraRadera