01 maj 2011















pic. ryan mcginley


helgen:
fredagsmiddag med drinkar, torsk i gömma & diverse champagnesprutande tillsammans med mitt älskade hjärta elin.
sen var jag lördagstrött i sängen med truls halva dagen. framåt eftermiddagen kom anna hit & vi gick & köpte biskvier & långfikade med tända ljus & mängder av thé. sen kom hilda & pratade om handikappade människor innan hon & anna gled vidare på middagsbestyr.
valborgskvällen var skön hemma i tystnaden med vetskapen att jag slipper se 14- åriga förstagångsfyllor på stan.
söndag, obligatorisk ensamdag ändrades snabbt när sanne ringde:
"hej, förlåt att jag ringer, jag vet att du har ensamdag på söndagar men har du lust att ses, jag är nära dig?"
så vi gick ut i solen & blåsten & kikade runt på stan & fortsatte på ett café där vi dividerande om gamla vänner/idioter som man är glad man slipper idag. sen slutade vi på konsum där jag handlade sparris, charlottenlök & två kitkat chunky.
nu ska jag göra soppa & sen tänker jag sängspana på skins & låta läggan fyllas av doften från mina hallonljus.

1 kommentar: