17 december 2011

är slut.
igår var sista föreläsningen för terminen & efter en ganska turbulent förmiddag drog jag & träna för att sen bli upphämtad av sofia för en färd från metropolen skövde. i hjo regnade det men det fanns vatten, blåst & vågor & vi handla taccogrejer & godispengar & sen åkte vi hem till herrgården.
medan sofia var & sprang på sitt löpband i källaren satt jag & myste framför pianot med den fantastiska granen bredvid mig. så längesen. efter lite mys på sängen så öppnade vi moussen & körde sen mat & vin resten av kvällen under ganska känslomässiga omständigheter. men det var en fin kväll.
idag var vi trötta men vi åt en lussebullsfrukost med julthé & snö fallande utanför fönstret.
det enda som saknades var korna.
efter frullen tog vi bilen till skövde där vi mötte upp pernilla på rådhuset & satt & pluggade resten av dagen.
sen kom jag hem & just det, jag blev förkyld inatt, vaknade igentäppt & kissnödig ute i hjo inatt & insåg detta.
vill egentligen bara åka hem till göteborg men jag har bestämt mig för att vara kvar här av någon anledning.
skulle helst vilja somna bredvid d inatt. behöver bli omhändertagen lite.
känner hur julen börjar krypa sig lite väl nära inpå nu. känner på mig att det kommer bli tungt i år. Man tror man ska vara vuxen & mogen men fan heller...
men ja, vi får väl se. good luck chuck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar