21 januari 2013

12 december 2006




A story I heard






Sitter i sängen. Hållet på att börja gråta av bara diskussionen. Have never been here.
With you. Nya sidor helt.
- du ska avguda mig
Minns när jag sa det. Vi var fullkomligt överens.


De röda siffrorna i taket blev timmar
Vi flätade inga fingrar mer.
tänkte; är det tyst 0330 går jag ut.



- var ska du?
Jag tog nycklarna till ytterdörren & slängde luvan över håret
Det gjorde ont att röka. Att andas in. Ut & in igen.

Ljuset föll på oss genom persiennerna & rev över täcket
Jag frågade om ilningen & gatan men du sa du visste ingenting,
blundade & vände ryggen till








Tre gånger i mitt liv har jag stympat inför någon annan



Inatt var jag förlamad




- elinpelin..
(ta på mitt lår ta på mitt lår ta på mitt lår då är allting okej?)
Du visslar & blinkar in i högerfilen
Frölunda torg. Det är kväll mitt på dan. Molnen rör sig i blixterfart mot horisonten.
- tack för skjutsen.
Jag slänger igen dörren



Vände mig inte om men såg dig köra iväg
Låtsasletade i väskan på väg mot ingången medan jag fattade allt



I’ve had my last






Jag grät en man rakt in i ögonen idag.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar