05 november 2016

throw back saturday

skrivet 29 oktober 2005, kl. 04:45

"Kom precis hem. Följde X hem för att se att allt blev okej. Varit ganska full ikväll men det var en bra kväll och jag älskar och vill X väl i livet, hatar att behöva vara orolig för honom. Är lite orolig för att våra vanliga fyllehångel ska hamna framför fel ögon bara. Men det som är mellan oss är bara förflutna upprepningar och han kommer alltid finnas i mitt hjärta. Och jag vill inte gråta över drogerna, jag vill inte bry mig så det sätter spår i skallen, vill inte vimla runt i ovisshet och jag hoppas, jag vill att han fattar, han fattar, han måste fatta att han är en stor del i hjärtat på mig. Men nu är jag hemma, han är hemma och jag kan vara lugn och jag pallar andas ut för att jag vet att han är hemma nu, jag vet att han ligger i sin säng, jag vet att det är lugnt, det är det enda sättet: att följa honom hem och se att det inte går åt helvete på vägen. Hoppas han fattar att det är den enda väsentliga anledningen till att jag följer honom hem, för att se att han fortsätter leva med ett OKEJ i hjärtat. Godnatt."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar