13 november 2009

jodå

idag var en bra dag. riktigt fin.

& mycket på grund av att en jävligt otippad person dök upp från gamla tider & påminde mig om vem jag en gång varit men även om vad jag faktiskt ibland saknar men självklart också är otroligt tacksam över att jag slipper idag. men ja. under min sköna långpromme som i slutspurten följde längs ringvägen såg jag plötsligt en ung man som kom utspringande från en restaurang, ropa "elin!" varpå jag såg lite bortkommen ut tills jag plötsligt insåg att "nämen vafaaan, HOGGE!? shit, det är ju... duuu!!". jodå. visst var det han.

jag hade en gång i tiden en fin vän som blev tillsammans med denna människa, the hoggelito & vi hängde en del & njöt många dräggiga stunder tillsammans. kan tänka mig att det finns x antal foton på oss tre (& även andra!) under rubriken "vidriga individer".
men shit asså. det är två.. nej, säkert tre år sen vi senast sågs, en sommar för ja.. längesen.

blev hursomhelst helt varm i hjärtat av att se honom & framför allt av få prata en runda med honom. & mitt i allt, när jag stod där & lyssna & typ njöööt så jävla mycket av all nostalgi som kom farande, trängde sig även en liten askall vintersol fram genom molnen på ett sånt där fint sätt, ni vet. & jag kan inte sätta fingret på vad det var eller varför jag blev så berörd men jag blev så otroligt glad av att träffa lille hogge igen. han vet ju vem jag är, tänker jag. vad det nu ska innebära.

men ja. efter en kvart var jag tvungen att dra hemåt & han skulle tillbaka in på restaurangen för att nån timme senare färdas vidare från stockholm & vi kramades & jag höll hårt & sa, verkligen menade att ta hand om dig & jagvetifaaaaan varför men när jag gick därifrån var det som att jag hade fått tre extraliv på nåt sätt. som att jag dittills nött på minuskontot utan att veta om det & nu, efter några minuter mänslig relation, fyllt på, kravlat upp tre fyllda hjärtan av fem möjliga. & jag log hela vägen hem, helt jävla uppfylld av energi & ljusa tankar. & det är fan mig en sjuuuukt ball känsla.



så vilken onsdag!
jodå tack,
man tackar.












tack.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar